Rok za 12 týdnů v praxi – aneb v březnu vážím 53 kg

Minule jsem psala článek o novém přístupu, který jsem vnesla do svého plánování a dosahování svých cílů. Dneska vám chci ukázat praktický příklad, jak jsem plánování ala “Rok za 12 týdnů” uchopila a použila v praxi.

Jakmile jsem si přečetla jednotlivé body, které je třeba dodržet, abych zvládla dobře dokončit “rok za 12 týdnů”, pustila jsem se hned do práce. Moc se mi ta myšlenka líbila a chtěla jsem vědět, jestli skutečně funguje.

Dopředu upozorňuji, že jsem si chtěla stanovit na prvních 12 týdnů cílů mnohem více. Ale jak víte z minulého článku, toto se v žádném případě dneoporučuje. Odolejte pokušení, ušetříte si čas.

Možná si říkáte, že naplánovat si jen jeden cíl znamená pracovat jen na něm. Ano, na tomto jediném cíli bude velká priorita, ale samozřejmě to neznamená, že byste neměli mít sepsané své dlouhodobé cíle, kterých chcete v průběhu života dosáhnout a také se jim pověnovat.

Já mám primární pozornost na svém cíli, který vám ukážu níže a poté mám další cíle, které jsou ale opravdu dlouhodobé a vím, že se také musím činit, takže ano, na mém každodenním programu jsou i další aktivity 🙂 Postupně jim dám v dalších 12 týdnech samozřejmě prioritu.


Ale teď už se pojďme podívat, jak jsem uchopila “rok za 12 týdnů”.

Půjdu rovnou k věci – můj cíl k (a od) 31.3.2021 je vážit 53 kg, mít vyrýsované tvary, zdravé tělo a ukotvený postoj zdravého životního stylu.

Této specifikaci ještě chybí pár detailů, seznámím vás s nimi níže a půjdu přesně podle jednotlivých bodů, kterých se máme držet, když si nastavujeme svůj “rok za 12 měsíců”

1. Přesné datum
Ano, použila jsem přesné datum do kdy dosáhnu tohoto cíle a to je 31.3.2021


2. Kalendář
Prošla jsem si kalendář a ukončila projekty a aktivity, které se mi nehodily k mému novému cíli. (Píšu novému, ale on zase tak nový není, toužím už po něm x let – mít ukotvený postoj zdravého životního stylu, nedělat z toho věc, kterou pořád řeším a jsem stále “hledající” a zároveň mít svoje tělo pěkně opečované a hezké… vždy jsem věděla, že k tomu mám blízko, takže chci toho využít a konečně toto téma dokončit a nastavit nový standard, podle kterého ve svém životě “bez přemýšlení” pojedu).


3. Cíle na 12 týdnů
Podle instrukcí jsem vybrala pouze jeden cíl a to je ten, který uvádím výše – 53 kg, vyrýsované a zdravé tělo a ukotvený zdravý životní styl.

Ve svých poznámkách, které si čtu každý den mám napsáno:

!!!Cíl 31.3.2021 Moje tělo

  • Konečný fenomén:
    ⭐ vážím 53 kg,
    ⭐ mám čistou kůži
    ⭐ nastartovanou imunitu,
    ⭐vyrýsované, zpevněné tvary,
    ⭐ narovnaný postoj
    ⭐ a ukotvený zdravého stravování dle Anthonyho principů (tj. tuky max. 15% stravy a až odpoledne, ráno voda s citronem, celerová šťáva, spooooustu zeleniny a ovoce a jen jedno vařené jídlo denně, bez konzumace problematických potravit – bez výjimek)

 

  • Afirmace
    ⭐ Díky svému zdravému jídelníčku dle Anthonyho principů, pravidelnému pohybu a progresivnímu stylu uvažování vážím k (a od) 31.3. 2021 53 kg, mám krásně zpevněné tělo a ukotvený postoj zdravého životního stylu.

 

  • Moje proč
    ⭐ Chci dát svému tělu jen to nejlepší, abych byla zdravá, silná, uzdravila se, cítila se svěže, měla silnou imunitu, bystrou mysl a také abych vypadala mladistvě a měla energii na dosahování velkolepých cílů a byla inspirativním vzorem pro druhé lidi, který má vliv.

4. Seznam aktivit

Tomuto úkolu jsem pověnovala skoro 2 dny, postupně jsem sbírala aktivity, o kterých jsem věděla, že mi v minulosti fungovaly a také ty, které chci už dlouho vyzkoušet. Poté jsem si sedla a do telefonu si sepsala jako check-list tento seznam, který každý den kopíruji a znova vyplňuji, že naplánované aktivity dodržuju.

Můj denní seznam vypadá takto:

⭐ Ráno citronová voda
⭐ Ranní cvičení (120 dřepů, 30 kliků – každý měsíc navyšuji)
⭐ Zinek
⭐ Probiotika
⭐ Kopřivovo-pampeliškovej čaj
⭐ Protahovací cviky (inspiraci čerpám stále z Norbekova kurzu, který jsem před lety absolovala)
⭐ Tanec (aktuálně mám oblíbené tyto 2 sestavy Port de bras – první a druhá)
⭐ Vypít 2,5 litru vody
⭐ Záměr a dosažení cíle přes den
⭐ Záměr a vizualizace cíle před spaním
⭐ Napsat 3x afirmaci
⭐ Připravený celer na druhý den
⭐ Do schodů chodím pěšky
⭐ Ujít min. 3 500 kroků
⭐ Po, St, Pá – posilování
⭐ Pondělky se vážím a zapisuju váhu
⭐ Každý měsíc kolo jaterní očisty 3:6:9 z knížky Játra a jejich léčba

Možná jste si všimli, že poslední 3 body nemůžu dělat každý den, ale i tak mi vyskakují v každodenních připomínkách. Chci je mít neustále na paměti a počítat s nimi.


5. Kontrola

Díky seznamu, který uvádím v bodu 4. mám přesný přehled, jak jednotlivé aktivity naplňuji. A jsem víceméně 100%, jediný větší výpadek mám v období, kdy jsem měla menstruaci.


6. Plánujte a oslavujte

Do cíle mám ještě měsíc a půl, ale postupně každý den vidím, jak se mu přibližuji. Vidím, že jednotlivé činnosti se pro mě stávají zvykem a už je dělám bez přemýšlení nebo nucení, naopak se na ně těším. Také když si stoupnu přes zrcadlo, tak vidím, jak mám pevnější ruce, a že nohy už nejsou takový “rozkydlý” a hlavně – nemám celulitidu 😀

Postupně přemýšlím nad novým cílem, který si naplánuji na období od 1.4-30.6. a samozřejmě už mě toho napadá spoustu 😀 (budu se muset ale krotit, že).


Toliko teorie převedená do praxe.

Jdete do toho taky? 🙂

PS. 31.3. to samozřejmě nekončí – chci si vybudovat tenhle návyk a samozřejmě v něm pokračovat… vím, že dosáhnout cíle jednou nestačí.

Mějte se krásně!

Zlata