Ovoce a zeleninu prosím!

Už jste ode mě asi pár článků četli, nebo jste zahlídli můj FB a všimli si, že s Tommym jíme hodně ovoce. Možná jestli ne až moc 🙂

Naprosto rozumím, že to tak může vypadat, když si vzpomenu, jak jsem si na svojí nástěnku cílů v roce 2013 dávala text “Jím jedno ovoce nebo zeleninu denně”. Jak to tak pozoruji, tak se za a) trochu stydím a za b) vím, že to byl ale můj první impuls jíst zdravě a začít se o to konečně zajímat (takže nakonec dobrý 😀 )

Je to už tedy nějaký pátek, co jsem zkoušela všechno možné i nemožné, abych jela v módu zdravého životního stylu. Ve svém životě jsem měla více či méně aktivní např:

Naše rána vypadají nějak takto
  • chlorellu a ječmen
  • MSM prášek
  • křemelinu
  • probiotika
  • vitamin c
  • různé multivitamíny pro ženy
  • teplou vodu popíjenou během dne
  • ovocné/zeleninové šťávy
  • postupné vyřazování masa, mléka a vajíček, lepku, rafinovaného cukru (vč. třtinového a různých sladidel typu agávový, rýžový sirup) a sóji
  • přerušovaný půst
  • půst na vodě
  • detoxy podle knížky Sám sobě doktorem.

Ale jak mnozí již víte, loni jsem měla brutální mikrobiální ekzém na nohou, na který nic nezabíralo. Naštěstí mi kamarádka doporučila knihu Játra a jejich léčba od Anthonyho Williama a já zakomponovala jeho rady do praktického života a uzdravila se.

Od té doby jedeme s Tommym na jedné vlně, co se týče jeho doporučení Anthonyho, tak jsme do našeho života zařadili ovoce a zeleninu. Tvoří to naprostou většinu našeho jídelníčku.

Pro představu se podívejte na náš nákupní seznam: 🙂

Vidíte ten posun, kdy jsem v roce 2013 chtěla jíst jedno ovoce nebo(!) zeleninu denně k tomu, kdy

  • jen ke snídani sním 2 banány + několik jahod, dračí ovoce a dalšího lesního ovoce? 🙂

    Dračí ovoce sušené koupené na Světu plodů
  • předtím samozřejmě pijeme ještě celerovou šťávu
  • ke svačině sním většinou 2 jablíčka (nebo další banán či hrušky)
  • k obědu máme zeleninový salát nebo bramborovou kaši dělanou z brambor a další zeleniny na páře
  • odpoledne opět nějaké ovoce, nebo náš oblíbený salát z jablíček, datlí a řapíkatého celeru
  • a k večeři zase salát či nějakou směs zeleniny s omáčkou (zahuštění z cizrnové mouky) a čočkou nebo červenou rýží :))

Docela slušný ne? 🙂 Přemýšlím, co jíme kromě ovoce a zeleniny – tak jsou to:

  • bezlepkové vločky, z nich děláme naše “ovocné knedlíky” (vločky smícháme s banány, zasypeme skořicí, přidáme jahody, rozinky a vytvarujeme koule a dáme na 5 min na 200 st. do trouby).
  • cizrnový qouiche – základ ale opět tvoří zelenina pečená v troubě 🙂
  • a pak různé směsi, co vytvořím např. ze žampionů, hlívy nebo luštěnin.
Naše oblíbená mňamka místo sladkostí

Zeleninu a ovoce nakupujeme u farmářů 2x do měsíce vždy po 30 kg a pak chodíme do kauflandu nebo lidlu pro věci, které u farmářů zatím nemáme (celer, banány, citrony či cokoliv ze zeleniny či ovoce, co nám zrovna chybí). Samozřejmě se těším, až budeme 100% bio, ale jak si asi umíte představit, v takovém množství to není levná záležitost. A dračí ovoce a datle a také sušené borůvky kupujeme ve Světě plodů.

Pečená zelenina s houbovou směsí na pánvi

No a neustále se inspiruji v další knížce od Anthonyho – Léčivá síla ovoce a zeleniny… Je tam tooolik úžasných receptů a popisků, k čemu jaká zelenina je dobrá.

Tak co, kolik sníte denně ovoce nebo zeleniny? 🙂