Můj pětidenní zdravý jídelníček

Po tom, co jsem vypublikovala článek „A co teda jako jíš“, jsem si řekla, že další článek bude muset být konkrétní. A nejenom v tom, že vám napíšu, že jím luštěniny, klíčky, ovoce, zeleninu, oříšky, nebo tempeh… ale pojala jsem to akčně a celý týden (kromě víkendu) jsem poctivě zapisovala to, co jsem jedla.

U některých receptů jsem čerpala inspiraci samozřejmě v jiných kuchařkách, na které vám v receptech dávám odkazy. Jiné recepty jsou moje vlastní. A 2 jídla jsem si tento týden dala v Loving hutu, protože jsem nic nestihla připravit na cestu a byla jsem v Praze. Tohle je spíš výjimka, většinou jsem ready a jídlo s sebou mívám i na cestách.

Nedávno jsme jeli s Pepou z chaty  k jeho rodičům, kde jsme si vytáhli svoje jídlo a Pepovo taťka ochutnal náš domácí “jogurt”, no nakonec ho snědl půlku a vypadal spokojeně. Mě to jenom utvrdilo v tom, že pokud chceme jíst zdravě a neulítnout někde na návštěvě, tak je třeba být ready a mít svoje jídlo sbalené.

A teď už slíbený jídelníček /ps. některá jídla se tam opakují, vařím toho k večeři většinou víc, abychom to měli i na druhý den – a krom polévky se snažím připravovat taková jídla, která se už nemusí znova ohřívat/.

 


Jídelníček aneb A co teda jako jim 🙂

pondělí 12.3.

Snídaně: Smoothie z pomeranče, manga a špenátu

Oběd: Rozpečený lilek se zeleninou, recept z veganotic.cz

Večeře: Fazolové karbanátky s pečenýma bramborama a salátem, recept z Kuchařky ze svatojánu


úterý 13.3.

Smoothie ze špenátu, ledového salátu a kiwi

Snídaně: Smoothie z pomeranče a špenátu

Oběd: Fazolové karbanátky s bramborovou kaší a paprikou

(Karbanátky, co nám zbyly z pondělí a k nim jsme si udělali bramborovou kaši – výbornou, recept na ni používáme z tohoto receptu – je vláčná a moc dobrá i druhý den – i když ji jíte studenou. Love it.)

Večeře: Bulgur s restovanou zeleninou (paprika, petržel, brokolice, kukuřice)


středa 14.3.

Snídaně: Smoothie ze špenátu, ledového salátu a kiwi

Oběd: Bulgur s restovanou zeleninou (paprika, petržel, brokolice, kukuřice)

Večeře: Červená čočka se špenátem na kari s rýžovýma nudlema

(Tahle večeře je můj vlastní epesní recept – „omylem“ vznikl na naší chatě a je to lahůdka nejvíc, někdy vám na něj napíšu postup)

 


Polenta s jablečným pyré a kakaem
čtvrtek 15.3.

Snídaně: Polenta s jablkem, nepraženým kakaem a sušenýma datlema

Oběd: Zeleninový salát s tofu z Loving hut

Večeře: Česnekovo-špenátová polévka s jáhly, zahuštěná teefovou moukou


pátek 16.3.

Mrkvovo-grepová šťávaSnídaně: Smoothie z banánu, kiwi a špenátu

Oběd: Čočkovo-zeleninová polévka z Loving hut

Večeře: Červené zelí s tempehem a těstovinovou rýží


 

Kokosovo - bananový jogurt

 

 

 

 

Svačiny
  • Domácí kokosový jogurt (kokosové mléko, banán, maca, kakaový prášek, voda)
  • Banán, mango, jablíčko, kešu, mrkvová šťáva, kakaový boby…
  • Kakaová buchta, kterou mě inspirovala Kuchařka ze Svatojánu, její recept jsem ale upravila svým aktuálním prioritám (takže mouku jsem nahradila – kokosovou, rýžovou a cizrnovou, místo sójového mléka jsem použila rýžový nápoj a místo sirupu, byť bych ho asi mohla, pro oslazení jsem použila banán a navrch na upečenou buchtu nasypala pár datliček, které ji osladily).

Přikládám pár fotek, musím fotit víc, ať se můžete inspirovat 🙂 Jinak tady vpravo to je ten náš domácí jogurt. Já si do něj přidávám nepražený kakao a je to úplně výborná lahůdka. Pepa to má rád klasický a já kakaový. Holky, máte to s chlapama taky tak, že oni rádi ty „vanilkový“ a vy ty věci „čokoládový“?? 😀

Tak nejkrásnější jarní dny, drazí! Zlata ♥