Jak vypadá vaše krabička první pomoci?

Asi si říkáte, co je to za otázku, jaká krabička? Chápu vás, protože na mém blogu nečekáte nic o tom, že máte mít náplasti, rukavice, obvazy kdykoliv při ruce. Nicméně, já tu krabičku první pomoci používám, jak asi tušíte, v přeneseném slova smyslu. A máte pravdu.

Krabička první pomoci slouží k tomu, že vám pomůže v okamžicích, kdy se cítíte špatně, máte strach, pochybnosti, nevíte si rady, jste smutní nebo bez nálady. Víte, nejsem zastáncem toho, aby člověk neustále udržoval happy face a nikdy nekončící úsměv. Chápu, že život prochází určitými fázemi a ne vždy je člověku do zpěvu.

Jenže… krabička první pomoci slouží k tomu, aby vás “zachránila” před dlouhodobou negací nebo bezmocí. Negativní emoce patří k životu, ale rozhodně nejsou určeny k tomu, aby vás pohltily a ochromily. Negativní emoce vám pouze signalizují, že se zaměřujete na něco, co nechcete, něco co se vám nelíbí. Ale, pokud jste již vtaženi do rozjetého vlaku a nemůžete se nepříjemného naladění zbavit, doporučuji mít po ruce krabičku první pomoci, ze které vytáhnete podporu, povzbuzení, rozptýlení, utěšení, naději, připomenutí, že vše bude zase dobré.

A jak konkrétně vypadá obsah takové krabičky? 🙂 Tvoříte ji sami, takže je to úplně na vás!

Udělejte si čas a popřemýšlejte o tom, co vás podpoří a povzbudí. Co máte rádi, co vás uklidní, nebo naopak nakopne? Obsah krabičky si vytvořte v době, kdy jste v pohodě a cítíte uvolnění, pokud to nejde, netlačte, občas budete dělat nějakou činnost, nebo budete na nějakém místě a hned vás napadne, že to je přesně to, co byste si měli dát do svojí krabičky první pomoci 🙂

Pro inspiraci popíši svojí krabičku první pomoci pro různé situace:

  1. Univerzální prostředek v krabičce první pomoci mám formulku – “Vím co nechci, co je teda to, co chci?” Protože negativní emoce nám ukazují, že myslíme na něco, co nechceme, nebo co se nám nelíbí. Např. cítím se rozladěně, že jsem snědla něco, na co jsem měla sice šílenou chuť, ale mému tělu to nedělá dobře – tak mám kolem toho nepříjemné emoce – takže je přirozeně zmírním tak, že si řeknu “Ok, myslím na to, co nechci, co je to co chci” – a odpovím si… jíst to, co dělá mému tělu dobře a já se po tom cítím svěží. Každopádně tuhle formulku můžete používat kdykoliv. Zkuste to – vybavte si situaci, kde se cítíte nepříjemně. A když se na to podíváte, uvědomíte si, že je to proto, že se soustředíte na to, co nechcete. Stačí otočit směr myšlenek a na stejné téma se dívat tak, jak ho chcete vidět!
  2. Když mám lenivou nebo odkládací náladu, nebo se mi nechce praktikovat návyk, který si teprve osvojuji, tak si pustím tenhle mix – když sedím u PC, dám si ho do sluchátek, když se pohybuju po domě, tak to pustím hooodně nahlas. Fakt mi to rozproudí energii v těle a já vím, že minimálně hodinu “pojedu jako fredka” :))) Mix si můžete pustit tady >> 
  3. Když se cítím úplně bez nálady, je mi divně pochmourno, tak si pustím Brendona Burcharda, protože je tak neuvěřitelný a mi většinou během 10 min zvedne náladu a připomene mi můj směr, moje cíle, ale i mojí sílu. Velice oblíbené video mám tohle >> 
  4. Když mi není dobře a cítím se nemocně, tak si udělám tymiánový čaj, natřu se kokosovým olejem (nebo si vypláchnu třeba pusu, když mě bolí zuby) samozřejmě podle toho co mi je :))) Ale většinou vypnu, udělám si prostor, vezmu si k ruce knížku Louise L. Hay, Miluj svůj život a začtu se na jakékoliv stránce nebo si čtu články na Slunečném životě.
  5. V jakémkoliv nepříjemném naladění zapaluji svíčku a vyvětrám, abych vytvořila čerstvou atmosféru a věřte, že to pomáhá – ale samozřejmě lepší je to v kombinaci s některým z výše uvedených bodů.
  6. Když mám pocit, že se točím v začarovaném kruhu jdu dělat něco úplně jiného – projít se, zajedu nakupovat (nejlépe někam dál, miluju, když řídím a u toho si pustím hudbu docela nahlas 😀 to jsem se naučila od svojí mamky, to s tou hudbou, dělám to stejně a zbožňuju to 😀 ), napíšu si pár řádků s přáteli… většinou pak svojí situaci vidím z jiného úhlu a je přinese mi to uvolnění a uklidnění.

Taak takhle vypadá moje krabička první pomoci 🙂 Věřím, že vás při čtení napadly vlastní nápady ohledně vaší vlastní krabičky, která vás vždycky podpoří! A nezapomeňte, že není třeba dělat velké skoky z bezmoci, strachu, nudy.. do euforie, stačí, když se bude cítít vždycky o trochu líp… a o tom už zase v dalších článcích 🙂

Krásný nový týden! Zlata

PS. Info pro holky – chystám něco skvělého úžasného a dokonalého, těšte se :))))