6 kroků, díky kterým vaše afirmace budou fungovat :)

Tenhle článek píšu proto, že afirmace používám a fungují mi. Pokud je znáte a úspěšně používáte, super, gratuluju vám :)) Pokud je neznáte, nebo používáte, ale zatím neúspěšně, je tento článek pro vás.

Afirmace se používají při dosahování cílů.

Je to opakování určitého – pozitivníhotvrzení, které vás “programuje” na splnění vašeho cíle. Je to zaměřování myšlenek a pocitů směrem k cíli. Afirmace udržují vaší pozornost na cíl.

Můžou to být afirmace, které podporují různé oblasti vašeho života, např.

* ZDRAVÍ – Moje tělo je můj dobrý přítel.
* VZTAHY – Obklopují mě inspirující lidi, kteří mě podporují v mém úspěchu.
* PENÍZE – Přitahuji hojnost všeho druhu.
* KARIÉRA – Dělám práci, která mě baví a dostávám za ní skvěle zaplaceno.
* ZMĚNY – Jsem ochoten změnit své myšlení. Jsem ochoten změnit slova, která používám.

Nicméně říká se, a já s tím naprosto souhlasím, že každé naše prohlášení, každá naše věta, kterou si řekneme v duchu sami sobě, nebo vyřkneme nahlas, když si s někým povídáme, tak jde také o afirmace. TAKŽE OPATRNĚ! Ať si myslíte, že jsou afirmace kravina, pracujete s nimi na určité úrovni každý den VŠICHNI jen tím, na co myslíte, nebo co říkáte.

Aby afirmace fungovaly, je potřeba je opakovat hoodně hoooodně často.

Asi chápete, že když řeknete pozitivní afirmaci 10x za den, moc se toho nezmění… Je potřeba udělat opravdu masivní prohlašování, protože “klasických” afirmací o tom, jak se nám něco nedaří, nelíbí a nefunguje nám, uděláme za den třeba 500 (znáte to, když si stěžujete, něco kritizujete, s někým se dohadujete, nebo když si pro sebe říkáte, jak jste něco zvorali, nedokázali…).

Pozitivních myšlenek a pocitů prostě musíte mít více, než těch negativních. Často se na internetu píše, že nemůžeme prožívat pozitivní život, když budeme myslet negativně. A tohle asi můžeme potvrdit všichni, když se upřímně podíváme na svůj život a naše zkušenosti.

Šest kroků pro úspěšné afirmování:

Krok 1 – Mějte dobrý pocit

Mít při jejich praktikování DOBRÝ POCIT, cítit radost, povzbuzení, štěstí – to je nejvíc důležité!!!!! A zaměřovat se na pocity, které cítíte, když dosáhnete svého cíle. Je to kombinace radosti z aktuálního afirmování a příjemného pocitu ze splnění vytouženého cíle.

Krok 2 – Neustálé opakování

ŘÍKAT JE HODNĚ ČASTO, min. 100x denně. To je úplné minimum. Ale pokud začínáte, začněte klidně pozvolna a každý den přidávejte.

Krok 3 – Uvěřitelnost

Říkat je tak, aby pro vás byly UVĚŘITELNÉ A SNADNO PŘIJATELNÉ – najděte si svoje vlastní prohlášení, ze kterého máte dobrý pocit. Neříkejte nutně “Mám hojnost peněz” , když cítíte, že to není pravda a máte z toho nepříjemný pocit. Začněte např. vděčností a prohlášením zároveň: “Mám ráda své peníze a těším se na více peněz, které jsou na cestě ke mně”. Začněte postupně, nedělejte obrovské skoky. Začněte s obecnějšími afirmacemi např. “Každý den se mi daří lépe a lépe” a pak postupně přidávejte na konkrétnosti.

Krok 4 – Podpůrné prostředí

Vytvořit si PODPŮRNÝ SYSTÉM – nastavit si na mobilu upomínky, které vám každou hodinu nebo dvě připomenou vaší aktuální afirmaci, nebo si afirmaci napište na zrcadlo, napište na papír a pověste na viditelné místo, nebo každé ráno si dejte závazek, že aktuální afirmaci napíšete 30x na papír, nebo si afirmace namluvte na diktafon a pouštějte si je během dne. Udělejte cokoliv, co vás podpoří v tom, abyste afirmace aktivně dělali.

Krok 5 – Ať je to hra

NENUŤTE SE. Když vás to přestane bavit, nebo se cítíte nepříjemně, přestaňte a vraťte se k jejich používání později. To je velice zásadní. Prostě když cítíte pnutí, zkuste nejprve zjemnit afirmaci na něco více uvěřitelného, pokud i to nepomůže, nechte toho a vraťte se k afirmování, až budete mít lepší náladu.

Krok 6 – Všímavost

BUĎTE POZORNÍ A VŠÍMAVÍ. Ve vaší realitě se začnou afirmace projevovat. Někdy to trvá chvilku, někdy déle. Jde o to, nakolik se cítíte dobře. Jestli je víc jak 80% vašeho myšlení a mluvení v pozitivních, příjemných a podporujících vibracích, jste na skvělé cestě a vaše splněná přání klepou na dveře 🙂 

 

Sečteno podtrženo, díky afirmacím praktikujete POCIT toho, co chcete. A to je základ pro splnění vašeho přání.

A fungují tehdy (a jen tehdy), pokud se při jejich opakování cítíte lépe, než před tím.

Zdůrazňuji, že pokud z jejich přeříkávání máte špatný pocit, přestaňte. Špatný pocit znamená, že se utvrzujete v tom, že ještě nemáte to, co chcete, že ještě nedošlo k tomu, co si přejete, nebo že jste od toho velice vzdálení – a tím to nechtěné opět přivoláváte a přitahujete do svého života.

Afirmace je prospěšná natolik, nakolik z ní máte dobrý pocit.

Já afirmace doporučuju maximálně. Ale je to na vás. Jak se kolem toho cítíte a jestli vás to baví, dělejte je :)) Nebo to také nechte uležet, třeba jejich čas teprve přijde :)) A jestli vás to nudí a otravuje, nedělejte to :)) Ale radujte se ze SVÉ CESTY :)))

Louise L. Hay, americká motivační autorka mě inspirovala nejvíc v oblasti afirmací a osobního rozvoje :)) Podívejte se na tohle krátké video s českými titulky, kde je Louise neuvěřitelných 82 let :))

Krásný den, drazí!

Zlata